شرکت فولاد افزا سپاهان

شرکت فولاد افزا سپاهان

 شرکت فولاد افزا سپاهان به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ صنعت و خدمات فنی و مهندسی شرکت تکادو و مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان از سال 1383 فعالیت خود را با انعقاد قرارداد طراحی، ساخت، نصب،  راه اندازی و بهره برداری از کارخانه تولید دولومیت کلسینه شرکت فولاد مبارکه اصفهان آغاز نمود. در حال حاضر این شرکت با سرمایه ثبتی 90 میلیارد ریال در سایت فولاد مبارکه فعال می باشد و از آذرماه 1391 نیز در فهرست شرکت های ثبت شده در سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت و سهام آن در فرابورس معامله می شود.
این کارخانه با استفاده از دو دستگاه کوره عمودی دوقلو (ساخت شرکت maerz سوئیس) به همراه تجهیزات انتقال و ذخیره مواد، دانه بندی سنگ  خام و محصول و همچنین سیستم کنترل تمام اتوماتیک نسبت به تولید دولومیت و آهک کلسینه به عنوان مهم ترین افزودنی های مذاب کوره های قوس الکتریکی فولادسازی با ظرفیت 700 تن در روز و همچنین تهیه مازاد بر ظرفیت از شرکت نسوز اکباتان سپاهان (تا حدود 250 تن در روز) اقدام می نماید و به این ترتیب کل نیاز فولاد مبارکه به این محصولات را تأمین می کند.  
به منظور استفاده بهینه از فرصت های موجود و ایجاد امکان بازیابی ضایعات حاصل از دانه بندی محصولات، پروژه توسعه شرکت شامل طراحی، ساخت و بهره برداری از واحد بریکت سازی آهک در جوار کارخانه فعلی از سال 1398 آغاز شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید. براساس قرارداد منعقد شده با شرکت فولاد مبارکه،  بهره برداری از واحد مذکور در قالب BOT به مدت 10 سال در اختیار شرکت فولاد افزا سپاهان خواهد بود.
این شرکت موفق به استقرار سیستم های مدیریتی مبتنی بر استانداردهای بین المللی ISO 9001:2015، ISO 14001:2015 و ISO 45001:2018  شده است .  
شرکت فولاد افزا سپاهان، صیانت از حقوق و جلب رضایت سهامداران، کارکنان و مشتریان، توسعه دانش سازمانی و ارتقاء شایستگی های کارکنان، توجه ویژه به ایمنی، بهداشت و سلامت نیروی کار و مدیریت و کنترل مؤثر آلودگی های زیست محیطی را سرلوحه برنامه ها و فعالیت های خود قرار داده است